مقالات

بهترین کرم ضدآفتاب فاقد چربی

آیا کرم ضد آفتاب پوست شما را چرب جلوه می دهد؟ این گزینه های توصیه شده توسط متخصص می تواند به شما کمک کند.

متخصصان پوست بارها و بارها به ما می گویند که کرم ضد آفتاب مهم ترین بخش مراقبت روزانه از پوست شما است. اما ضد آفتاب می تواند باعث تحریک یا استفاده مجدد دردناک شود، به خصوص اگر احساس چربی و ناراحتی روی پوست ایجاد کند. کارشناسان می گویند که روغن‌های سنگین‌تر و مواد انسدادی مانند وازلین و سیلیکون‌های موجود در پایه ضدآفتاب، که یک مانع فیزیکی در بالای پوست ایجاد می‌کند تا رطوبت را تامین کند، می‌تواند براقیت پوست را افزایش داده و به خودی خود یا زیر آرایش احساس چربی و سنگینی کند. – ترکیبی وحشتناک برای کسانی که به طور طبیعی پوست چرب دارند.

در این مقاله از آرایشی و بهداشتی پریلند به شما کمک می کنیم گزینه های خود را محدود کنید، ما با متخصصان پوست در مورد چگونگی پیدا کردن بهترین ضد آفتابی که روی پوست احساس چربی یا سنگینی نمی کند صحبت کردیم و توصیه های آنها را برای خرید بهترین کرم ها جمع آوری کردیم.

چگونه بهترین ضد آفتاب را برای پوست های چرب انتخاب کردیم

متخصصان توصیه می‌کنند هنگام خرید کرم ضد آفتاب وقتی پوست چرب دارید، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

     ترکیبات: از کرم‌های ضد آفتابی که از روغن‌هایی مانند نارگیل، جوجوبا و روغن معدنی استفاده می‌کنند، و مواد انسدادی مانند وازلین، گلیسیرین و سیلیکون‌ها (متداول‌ترین آنها دایمتیکون است) برای آبرسانی و مرطوب‌کردن پوست استفاده می‌کنند – اینها باعث ایجاد درخشندگی و چربی روی پوست می‌شوند. به گفته دکتر Robyn Gmyrek، متخصص پوست دارای گواهی هیئت مدیره در UnionDerm در شهر نیویورک، فرمول های حاوی سیلیکاژل را انتخاب کنید که روغن را جذب می کند و روکشی مات ایجاد می کند. مطمئن شوید که ضدآفتاب یا ضدآفتاب شما غیر کومدون زا باشد، به خصوص اگر پوست چرب و مستعد آکنه دارید.

     فرمولاسیون: به دنبال فرمول های ژل، لوسیون یا پودر سبک وزن باشید. به گفته دکتر میشل فاربر، متخصص پوست دارای گواهی هیئت مدیره در گروه پوست شوایگر، کرم‌های ضخیم‌تر معمولاً روی پوست قرار می‌گیرند، که باعث می‌شود روی پوست چرب به نظر برسد.

ضد آفتاب شیمیایی در مقابل مواد معدنی: اینکه یک ضد آفتاب معدنی یا شیمیایی را انتخاب کنید به ترجیح شخصی شما بستگی دارد. ضد آفتاب های معدنی حاوی مواد فعال اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم هستند که برای پوست های حساس قابل تحمل تر هستند و بیشتر خشک می شوند (و برای پوست های چرب مفید هستند). ضدآفتاب های شیمیایی که حاوی ترکیباتی مانند اکتیسالات و آووبنزون هستند، گاهی اوقات می توانند باعث ایجاد جوش و سوزش در پوست های حساس و مستعد آکنه شوند. با این حال، این ضدآفتاب‌ها به اندازه ضدآفتاب‌های معدنی روی پوست چرب احساس سنگینی یا چسبندگی ندارند، مالش آسان‌تر و خشک‌کننده نیستند، که کارشناسان به ما گفتند برای کسانی که از داروهای خشک‌کننده آکنه یا رتینوئیدها استفاده می‌کنند، انتخاب بهتری است.

رتبه بندی SPF: همه متخصصان پوست ما حداقل SPF 30 را برای ارائه بهترین محافظت در برابر اشعه های مضر خورشید توصیه می کنند. باید هر ۲ تا ۴ ساعت یک بار (و اگر عرق می‌کنید یا شنا می‌کنید بیشتر) استفاده شود.

 

 

 

 

1 فکر در مورد “ بهترین کرم ضدآفتاب فاقد چربی

  1. یاشار گفت:

    این سایت بهترینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *